zondag 17 augustus 2014

afgelopen woensdag

was Tafaya jarig en dat zijn we helemaal vergeten door de drukte van de pups , ze is 6 jaar geworden.

Donderdagochtend was alles o.k. Tafaya had om half 8 de pups gevoed en lekker gegeten en gedronken. om half 12 vond ik dat ze nogal hijgerig was en heb getemperatuurd : 39.1  ik heb haar bij de pups gelegd en voelde een harde plek in 1 van de melkklieren, deze heb ik gemasseerd en een pup aangelegd maar Tafaya voelde zich duidelijk niet goed.om 12 uur weer temperatuur opnemen oei 40.1. zus gebeld en de dierenarts of ik gelijk kon komen, maar hij was nog onderweg. Na 15 min. nogmaals temp. opn. 40.7.
Alvast gaan rijden naar de kliniek, half uur voor de brug gestaan[ aaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhh  ] en bij de dierenarts eerst echo van buik gemaakt, de baarmoeder was hoogstwaarschijnlijk niet de oorzaak van de koorts.dus toch een beginnende mastitis. K.. hier baal ik van maar na wat spuiten is de temp. gelukkig gezakt tot onder de 39 en oogt ze niet meer zo ziek, ze heeft daarnet zelfs wat gegeten. Nu 10 dgn. antibiotica-kuur en goed in de gaten houden, was wel even schrikken maar hoop dat het gewoon verder weer goed gaat.

Het gaat goed met Tafaya, de temperatuur blijft stabiel , alleen de melkklier is hard en pijnlijk , hoop dat dit nu snel verbetert.
De pups doen het prima, ze zijn vandaag voor het eerst buiten geweest en ze hebben genoten !





Geen opmerkingen:

Een reactie posten